יישור שיניים שקוף

מה זה בעצם יישור שיניים שקוף?
כשמשתמשים במונח יישור שיניים שקוף בעצם מתכוונים לטכניקה ליישור שיניים.
טכניקה זו יחסית חדישה ומתקדמת בעולם האורתודנטי (רופא אורתודנט, רופא מומחה ליישור שיניים).

ד"ר שרי שטיימן
ד"ר שרי שטיימן

אורתודונטית מומחית, מוסמכת לטיפולי יישור שיניים במגוון שיטות מתקדמות, לילדים ולמבוגרים.

יישור שיניים שקוף
תוכן עניינים
1b 1a
2b 2a
להתייעצות
יישור שיניים שקוף מחירים

תהליך יישור השיניים

תהליך היישור הוא באמצעות קשתיות שקופות המתלבשות על השיניים, ונראות כמו גשר שקוף. הקשתיות עשויות מחומר מיוחד אשר לא נתון לפרסום בשל היותו פטנט.

בכל שקית נמצאות שתי קשתיות (אחת ללסת העליונה ואחת לתחתונה) אשר מתלבשות בהתאמה לשיניי המטופל.
הקשתיות מותאמות אישית למבנה וצורת השיניים.

תהליך יישור שיניים שקופות

סריקה של הפה והלסת

בשיטת יישור שיניים בקשתיות שקופות האורטודנט משתמש בסורק בשביל לקיחת מידות למצב השיניים והסגר של הלסת ולא נצטרך להשתמש במידות עם חומרים המתקשים בפה כמו יציקות גבס.

הסורק הדיגיטלי למעשה מצלם אלפי תמונות אשר הופכות לתמונה אחת תלת ממדית "מודל" שמציג את שיניי המטופל. הסריקה מאפשרת לנו בצורה פשוטה חדשנית ושנוחה מאוד למטופל, יחד עם רמת דיוק גבוהה בהרבה שמציג את מצב השיניים הנוכחי.

הרופא המטפל בונה את תוכנית הטיפול על גבי הסריקה ויוצר תוכנית טיפול וירטואלית, מה שיאפשר למטופל לראות הדגמה של התוצאה שנרצה להגיע אליה בסיום הטיפול. חשוב! (אין להתפשר על איכות הרופא המטפל בטיפול האורתודנטי והמלצותינו היא תמיד לוודא שהרופא אכן רשום באיגוד האורתודנטי ושהוא מופיע בתיאור האקדמי כמו שהוא מציג את עצמו). לינק לדוגמא של ד"ר שרי שטיימן.

חשוב להזכיר כי גם בשיטה הזו (כמו בשאר השיטות ליישור שיניים) את תוכנית הטיפול מכין הרופא ולא תוכנת מחשב ולכן חשיבותו של הרופא הנבחר לטיפול היא הכרחית. עבודת האורתודנט לאחר ביצוע הסריקה דורשת מיומנות, ניסיון ומקצועיות.

קשתיות שקופות מחיר

הדפסת סידרה של קשתיות

הסריקה נשלחת למעבדה ועל פי הסריקה מכינים את הקשתיות(סדים) ומדפיסים סידרה של קשתיות שקופות האמורות להוביל את המטופל מהמצב הקיים בפיו ועד לסיום התוכנית כפי שהוכנה והוצגה על גבי המחשב.
את התאמת המטופל לשיטה ואת שלבי הטיפול הנדרשים לכל מטופל ייקבע הרופא האורתודנט.

לפי תוכנית הטיפול שנקבעה ותוכננה נוכל לדעת מה מספר הקשתיות(סדים) הנדרש למטופל כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

בתהליך הטיפול במרפאה המטופל יקבל אליו בביקור מספר סטים של קשתיות להחלפה עצמית שיהיו לו לכמה שבועות קדימה (מספר הסדים הנמסרים למטופל לפי שיקול דעת הרופא). התור הבא אחריו יקבע כדי שיוכל לבחון ולראות את התוצאה המתקבלת ולראות את קצב התקדמות הטיפול.

המטופל נשאר עם צמד קשתיות (ללסת עליונה ולסת תחתונה) בתוך פיו כשבוע- שבועיים (לפי תוכנית הטיפול ובקשת הרופא המטפל). את הקשתיות ניתן להלביש ולהסיר בקלות רבה. בזכות זה שהם מונחים על השיניים ואינם מודבקים על השיניים כמו ברוב הטכניקות כיום ליישור השיניים.

 

יישור שיניים קשתיות שקופות

בסיום הטיפול

בסיום הטיפול- בתום הטיפול האורתודנטי הרופא המטפל ירצה לשמר את מצב היישור לכמה שיותר זמן וידביק קיבוע על השיניים(התחתונות), הקיבוע מודבק בחלקן הפנימי של השיניים כך שהוא לא נראה לעין.
חוץ מהקיבוע כל מטופל יקבל פלטה(סד) ללבישה בלילה (לרוב רק ללסת העליונה).
אמצעים אלו נקראים משמרי מצב, וחשוב להקפיד עליהם ולדאוג לשמר אותם, כמו כל דבר, גם לפלטה ולקיבוע נהיים בלויים\נשברים, או כל סיבה אחרת.
תזכורת חשובה: שלא שמים את הפלטה ללילה בקביעות ייתכנו תזוזות שיניים אשר יקשו על לבישת הפלטה, במידה וזמן רב לא נלבשה הפלטה היא עשויה לא להתאים על השיניים.

יישור שיניים שקוף אינויזליין

יישור שיניים שקוף שאלות נפוצות

ריכזנו עבורך אוסף שאלות שתמיד שואלים אותנו במרפאת שיניים קרית אונו.

אינויזליין מחיר

כמה זמן לוקח טיפול ליישור שיניים בקשתיות שקופות

הזמן שלוקח להשלים טיפול אורתודנטי (יישור שיניים) הוא אינדיווידואלי ומשתנה ממטופל למטופל. אך בשיטה בקשתיות שקופות ניתן לבצע הדמיה דיגיטלית מה שמאפשר לדעת לפני תחילת הטיפול זמן טיפול מוערך לתוצאה הרצויה.
אינויזליין

מה זה אטצמנטים

אטצמנטים הם כמו צ'ופצ'יקים קטנים שמודבקים על גבי השן ובעצם עוזרים לנו בהזזת השיניים. האטצמנטים בצבע שן טבעית. בהתחלה מורגשים למטופל ונדרש הסתגלות אליהן בתחושה בפה, אך אסתטית כמעט ולא נראה. הרופא\ה המטפל\ת ת\יחליט על אילו שיניים יונחו האטצמנטים, לפי מצב הסגר הנוכחי של המטופל ותוכנית הטיפול שנקבעה ועד לתוצאה הסופית הרצויה. הנחת האטצמנטים היא פעולה הכרחית בתהליך יישור השיניים.
יישור שיניים שקוף אינויזליין

האם מותר להתאמן עם קשתיות

בוודאי שכן, אין כל מניעה להתאמן או לעשות כל פעילות גופנית אחרת.
גם למתאמנים באופן תחרותי וקבוע אין מניעה להתחיל טיפול וניתן להישאר עם הקשתיות בפה במהלך אימון.

כמה עולה יישור שיניים שקוף אינויזליין

האם מותר לנשים בהריון

אין שום מניעה לנשים בהריון להיות בטיפול אורתודנטי, מומלץ לבקר אצל השיננית לעיתים קרובות יותר בזמן ההריון.

האם מותר לאכול עם קשתיות

אסור לאכול עם קשתיות. זמני האוכל הם בין הזמנים היחידים במהלך היממה שהקשתיות אינן בפה.

האם מותר לעשן עם קשתיות

מומלץ להוריד את הקשתיות כשרוצים לעשן כדי להימנע מצביעת הקשתיות וצבירת ריח לא נעים בחלל הפה.

האם אצטרך קיבועים לאחר הטיפול

בסיום הטיפול אורתודנטי, כשמגיעים לתוצאה הרצויה הרופא האורתודנט ישים קיבוע פנימי ולא נראה על גבי השיניים. גם בשיטה ליישור שיניים בקשתיות השקופות וגם בגשר קוביות(רגיל) מומלץ לבצע קיבועים בסיום הטיפול. אנו נשים את הקיבוע כדי למנוע את תנועתן ותזוזתן הטבעית של השיניים כדי שהיישור יישמר לאורך זמן.

האם אצטרך משהו נוסף בסיום הטיפול

בנוסף לקיבוע, המטופל מקבל פלטה, שמותאמת לכל אדם באופן אישי על ידי לקיחת מידה.
את הפלטה המטופל יידרש לשים רק בזמן השינה בלילה.
מומלץ! להישאר עם הסד לפרק זמן של מינימום שנה, אבל גם תמיד נמליץ שאם אפשר להשאיר את הפלטה כמה שיותר, כמה שיותר זמן שתרכיבו את הפלטה בלילה כך יישמרו השיניים בצורה האופטימלית.
האורתודנט\ית המטפל\ת ת\חליט אם המטופל יצטרך סד ללסת עליונה ותחתונה או רק לאחת מהן, לרוב יוחלט פלטה ללסת עליונה בלבד.

מה היתרונות על גשר בשיניים

יישור שיניים יתרונות
  • הראשון והעיקרי הוא בנראות, המראה האסתטי שמספק הטיפול בקשתיות השקופות הן ייתרון אדיר.
    הדבר מאפשר בכל גיל לגשת ולהתחיל תהליך של יישור שיניים ולא משנה בגיל המטופל או במסגרת שבו הוא נמצא, כולל ביצוע של יישור שיניים למבוגרים.
    גשר הקוביות נתפס ככלי טיפולי שיותר נפוץ לראות בילדים והקשתיות השקופות מאפשרות לכל גיל להרגיש בנוח עם יישור השיניים ללא המראה המתכתי, ובלי להתפשר על איכות הטיפול, השיטה מוכחת ומביאה תוצאות מצוינות.
  • יתרון נוסף הוא האפשרות לאכול הכול במהלך הטיפול, שלא כמו בגשר קוביות(ברזל) יש מאכלים כמו (פופקורן, מסטיקים דביקים וכו').
  • כמו כן את האפשרות לתכנן מראש את כל תהליך הטיפול, מתחילתו ועד התוצאה הסופית וגם האפשרות להציג את כל התהליך בפני המטופל.
  • שליטה מיטבית בכוחות המופעלים על השיניים במהלך הטיפול.
  • מאפשרת שמירה טובה בהרבה של היגיינת הפה במהלך הטיפול האורתודנטי. כי מצחצחים שיניים ללא הסד השקוף, דבר שמאפשר נגישות של מברשת השיניים לכל חלקי השיניים והפה.
  • שום דבר לא "נתקע" בגשר, שבמידה ולכלוך נתקע בגשר בשיניים או בין השיניים ולא מתנקה כמו שצריך עלול לגרום להתפתחות של דלקות, רגישויות, נפיחות ועששת.
נגן וידאו אודות כמה עולה יישור שיניים שקוף אינויזליין
 ההבדלים המרכזיים
יישור שיניים שקוף אינויזליין
25 שנות ניסיון
פטנט רשום
יישור שיניים שקוף לא מקוריללא פטנט, זמני יישור שינייים משתנים

האם הטיפול כואב

אנו יכולים לומר בוודאות שהדיווחים על רמות הכאב וזמן ההסתגלות קטנים בהרבה מטכניקות אחרות ליישור שיניים. בטכניקת יישור שיניים בקשתיות שקופות מופעלים לחצים מדודים ומדויקים על השיניים, לרוב התגובה שתורגש היא לחץ, וכמו כל דבר חדש ובטח שבחלל הפה ידרוש מידה מסוימות של הסתגלות, אך בהשוואה לטכניקות אחרות בהחלט נראה זמני הסתגלות קצרים יותר ופחות תלונות על כאב. לעיתים לא יתלוננו כלל.

מה העלות של הטיפול

עלויות הטיפול משתנות מרופא לרופא ומשיטה לשיטה. "בשוק" ישנם מגוון חברות המייצרות קשתיות שקופות ליישור שיניים וכל חברה מתמחרת את עצמה אחרת.
פרמטר נוסף, התמחות וניסיון הרופא המטפל, במידה והרופא\ה הוא\יא אורתודנט\ית מומחה\ית עם שנים רבות של ניסיון ביישור שיניים, סביר שמחירו יהיה בהתאם.


חשוב ! (אין להתפשר על איכות הרופא המטפל בטיפול האורתודנטי והמלצותינו היא תמיד לוודא שהרופא אכן רשום באיגוד האורתודנטי, ושהוא מופיע בתיאור האקדמי כמו שהוא מציג את עצמו)

מה גם שעלות הטיפול קשורה בצורה ישירה לאבחנה ולתוכנית הטיפול המיועדת למטופל, דבר המשתנה ממטופל למטופל.
הפרמטרים למחיר יכולים להיקבע גם לפי אורך הטיפול, מס' הקשתיות הנדרשות לטיפול, אם הטיפול מתרכז בלסת אחת או בשתי הלסתות יחד.
וכמו כן לפעמים המחיר משתנה ונקבע גם לפי פעולות נוספות שנלוות לטיפול האורתודנטי שהכרחיות לטיפול ונקבעות כחלק מתוכנית הטיפול הכוללת.
כמו: אבחון פריודונט (מומחה חניכיים), צורך בעקירות שיניים, הקצעות שורשים (ניקיון עמוק עם הרדמה מקומית שעושה רופא שיניים או שיננית) ועוד אפשרויות נוספות של טיפולים הנלווים לטיפול האורתודנטי המשתנים ממטופל למטופל.

האם יש צורך בגומיות

הרופא\ה האורתודנט\ית ת\חליט באילו מצבים קליניים יצטרך המטופל שימוש בגומיות, אך בהחלט, גם בשיטה ליישור שיניים שקוף נעזרים בגומיות במהלך הטיפול. כשהרופא האורתודנט\ית מחליט\ה שיש צורך בגומיות במהלך הטיפול יש להקשיב לדעתו, הרופא יודע את כל המשתנים והמשמעויות של מצב השיניים הנוכחי ומה צריך כדי להגיע למצב יישור אופטימלי. חשוב ! (אין להתפשר על איכות הרופא המטפל בטיפול האורתודנטי והמלצותינו היא תמיד לוודא שהרופא אכן רשום באיגוד האורתודנטי, ושהוא מופיע בתיאור האקדמי כמו שהוא מציג את עצמו)

האם יש תנאים להתחיל יישור שיניים

תקינות מצב החניכיים, ישנם מצבים של מחלות חניכיים שאינם מאפשרים התחלה של טיפול.
האותודנט\ית ת\יבקש לפני תחילת הטיפול אישור מרופא פריודונט(מומחה לחניכים), אישור שניתן להתחיל טיפול שמצב החניכיים תקין וניתן להתחיל בטיפול אורתודנטי.
החלפת השיניים משיני חלב לשיניים קבועות- לרוב יתחיל הטיפול לאחר החלפת השיניים לקבועות.
אמנם יש מצבים שמחייבים התערבות גם לפני שהתחלפו כל השיניים החלביות והתחלת הטיפול בגיל מוקדם דווקא תועיל למהירות וקלות הטיפול, מצבים שבגדילה יחמירו ויצטרכו טיפול מורכב יותר.
בילדים צעירים לפעמים יידרש שלב טיפול מקדים שלרוב זה לא יהיה הטיפול הסופי.

מה דורש ממני היישור שיניים השקוף

בטכניקת יישור שיניים שקוף ניתן לשלוף ולהוציא מהפה מאוד בקלות, ולכן נדרש וחייב שיתוף פעולה מלא של המטופל ואת התמדתו של המטופל.
בחירה בשיטה ליישור שיניים עם קשתיות שקופות ליישור שיניים צריכה להגיע אחרי מחשבה והחלטה של המטופל ומודעותו לזה שהתמדתו היא חלק בלתי נפרד מהצלחת הטיפול.
נדרש מהמטופל להיות עקבי בטיפול ומספיק אחראי כדי שהקשתיות יישארו בפה בדיוק לפי דרישות הרופא (כ22 שעות ביממה בממוצע).
וכמו כן גם באחריות על שמירתן של הקשתיות, שוב, בגלל שהן כל כך פשוטות להורדה ככה קל מאוד גם לאבד אותן אם לא מיד מחזירים לפה את הקשתית אחרי פעולות כמו צחצוח שיניים\ אוכל.
איבוד הקשתיות או אי לבישתן כנדרש משפיע ישירות על אפקטיביות הטיפול ומשך הטיפול.
שמירה על ניקיון, ישנם טבליות ניקיון שניתן לקנות ולהשרות את הקשתיות השקופות, השרייה במים פושרים.
אסור! לשים את הקשתיות במים רותחים.

כדאי לשתף לאהובים שלכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
Print
לתיאום בדיקה וייעוץ עם מומחה
קבעו תור עכשיו
התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה ?
שלום :)
נשמח לעזור גם בווטסאפ